ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

2025.09.05

Dun & Bradstreet Hungary Kft.: A mesterséges intelligenciával lehet szintet lépni az ESG-minősítések világában

Szofisztikált módszertannal lehetséges rendet vágni az ESG-minősítésekhez használt adatdzsungelben, ahol a validáció alapjául szolgáló pontérték dinamikusan változik az AI-alapú adatfeldolgozásnak köszönhetően. Az érdeklődők a Portfolio Sustainable World 2025 konferencián tudhattak meg részleteket a témában. Amióta a fenntarthatóság mind több vállalat életében stratégiai célt tölt be, a cégek számára kulcsfontosságú, hogy adatokhoz jussanak potenciális üzleti partnereikről, hogy értékelni tudják őket pénzügyi, szabályozói, illetve reputációs szempontból. A rendelkezésre álló irdatlan mennyiségű adat feldolgozása és értelmezése azonban gigászi feladat. A Dun & Bradstreet több mint 600 millió vállalatra vonatkozó komplex kockázati adatbázissal rendelkezik, amely jó kiindulási alap ehhez. Varga Eszter Senior Solution Sales Advisor kiemelte, hogy az adatgyűjtés során hat különböző forrásra támaszkodnak, beleértve a nyilvánosan elérhető információkat, saját kérdőívüket, valamint külső szakértők és minősítő szervezetek adatait. A begyűjtött adatokat aztán egy AI-alapú speciális módszertan szerint dolgozzák fel és validálják, aminek része az adatháromszögelés. Az ESG értékelés eredménye egy olyan pontszám, amely az adott vállalatot az iparági versenytársaihoz viszonyítja. Az előadó kitért a német példára is, ahol 2023 januárjában vezették be a Supply Chain Due Diligence Act-et, amelynek hatására jelentősen megnőtt az ESG-adatokat igénylő német cégek száma, különösen a kkv szektorban.


(portfolio.hu)

2025.09.05

VERTIKAL Group Nyrt.: Nő, mint a gomba a pesti tőzsde zöldcége

Az idei első fél évére vonatkozó, nem auditált eredménykimutatás alapján a Vertikal Group árbevétele 10,9 milliárd forint, az EBITDA közel 1,2 milliárd forint lett. A Budapesti Értéktőzsdén frissen közzétett adatok a társaság üzleti modelljének stabilitását és fejlődési potenciálját tükrözik. A gazdasági környezet kihívásai ellenére folytatta dinamikus növekedését a hazai környezetgazdálkodás jelentős szereplője, a Vertikal Group. A nettó árbevétel az előző év azonos időszakához képest 7,4 százalékos emelkedéssel 10,9 milliárd forintra, az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 0,6 százalékkal 1,2 milliárd forintra nőtt. A bővülés a foglalkoztatotti létszámban is megjelent: a 2024. június 30-i és a 2025. június 30-i adatok összevetése alapján a dolgozói állomány 29,7 százalékkal emelkedett, a munkavállalók száma 489 főről 634-re gyarapodott.


(vg.hu)

2025.09.05

K&H Bank Zrt.: Óriási befektetések a banknál

A K&H Bank 50 milliárd, a K&H Biztosító 5 milliárd forintos nyereséggel zárta az első félévet. Előbbi negyedével kevesebb, mint egy évvel korábban, a működési bevételek 6%-os emelkedését ugyanis a költségek 19%-os emelkedése kísérte a hitelintézetnél. Állampapír- és informatikai befektetéseit is nagy mértékben növelte a bank, a piaci átlag feletti hitelállomány-növekedés mellett mind a lakossági, mind a vállalati hitelportfólióban. Peter Roebben vezérigazgató a társaság sajtótájékoztatóján ismertette: a K&H Bank 50,2 milliárd, a K&H Biztosító 5 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el az első félévben, a banki extraprofitadó 14,9 milliárd forinttal, a biztosítói extraprofitadó 3,8 milliárd, a bankadó 10,7 milliárd, a kamatstop meghosszabbítása 1,8 milliárd forinttal rontotta a csoport adózás előtti eredményét, ami összesen 31,2 milliárd forint állami teher, a bank állampapír-állománya a 2024 közepi 955 milliárd forintról 1653 milliárd forintra növekedett (nagy szerepe van ebben a cserébe kapott extraprofitadó-kedvezménynek), ezzel már 3,4%-os arányt képviselnek a teljes állampapír-portfólióban.


(portfolio.hu)

2025.09.05

eMAG Magyarország Kft.: Nagy a baj az Emagnál

Az Emag Hungary jelentős bevételcsökkenést és veszteséget könyvelt el a 2024-25-ös üzleti évben, miközben piaci pozíciója gyengült és stratégiai átszervezéseket hajt végre - írta a Forbes. A román Emag csoport magyarországi leányvállalata, az Emag Hungary pénzügyi eredményei jelentősen romlottak a 2025. március 31-én záruló üzleti évben. A vállalat bevétele 37,8 milliárd forintra (96 millió euró) csökkent az előző évi 61,2 milliárd forintról, ami több mint 38%-os visszaesést jelent. A belföldi értékesítés 32,1 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi közel 61 milliárd forinttal. A fennmaradó részt az anyavállalathoz, a Dante International SA-hoz kapcsolódó exportbevételek adták. Az Emag korábban vezető pozíciót töltött be a magyar e-kereskedelmi piacon, de 2024-ben a cseh tulajdonú Alza.hu megelőzte, amely kizárólag saját készletből értékesít, piactér modell nélkül. A vállalat a bevételcsökkenést a változó gazdasági környezettel, a növekvő piaci versennyel és az üzleti stratégia módosításaival magyarázta, beleértve a Vatera online piactér eladását is. Az Emag Hungary 9,9 milliárd forintos nettó veszteséget könyvelt el, folytatva a több éve tartó veszteséges működést. Az eredmények hatására a cég bejelentette, hogy az alapvető online kiskereskedelmi tevékenységére fog összpontosítani, előtérbe helyezve a rugalmas termékátvételi lehetőségeket, például az Easybox csomagautomata-hálózatot.


(portfolio.hu)

2025.09.05

MBH Bank Nyrt.: Stratégiai együttműködést kötött az MCC és a bank

„Stratégiai együttműködést kötött az MCC és az MBH Bank a tehetséggondozás és pénzügyi edukáció jegyében” – áll a felek lapunkhoz is eljuttatott sajtóközleményében. Ebben megjegyzik, hogy az MBH Bank és Mathias Corvinus Collegium eddig is szoros viszonyt ápolt, a bank már több éve kiemelt támogatója az MCC Fesztnek. A 2025/2026-os tanévtől azonban az együttműködés új szintre lép: az MBH Bank hallgatói tanácsadói projektet indít az MCC Vezetőképző Akadémia résztvevői számára, szakértői előadásokat tart az MCC egyetemi programján belül, online kurzust biztosít az MCC Plusz applikációban, szervezetlátogatási lehetőséget kínál az MCC Budapest Fellowship program nemzetközi kutatóinak.


(forbes.hu)

2025.09.05

Pepco Hungary Kft.: Óriási terjeszkedésbe kezdenek, sok új boltjuk nyílhat Magyarországon

Dinamikusan terjeszkedik a Pepco Magyarországon, és nem tervez leállni a cég, további üzletek nyitását is tervezik - ez a cég mai sajtótájékoztatóján hangzott el, amelyen a Pénzcentrum is részt vett. Már a tizedik születésnapját ünnepli Magyarországon a Pepco, mégis most először tartottak sajtótájékoztatót, ezen pedig a Pénzcentrum is részt vett. A bevezetőben elhangzott, hogy a cég 2004-ben kapta jelenlegi nevét, de a hazai vásárlóknak mégis 11 évet kellett ezután várniuk arra, hogy Magyarországra elérjenek a boltok. Potyi Gergely, a Pepco Magyarország operatív igazgatója elmondta, hogy az első hazai üzletek a KÖKI Terminálon és Újpesten nyíltak meg, és már az eslő év eredményes tudott lenni, így folytatták a terjeszkedést - csak 2016-ban 50 üzletet nyitottak Magyarországon. Jelenleg több mint 260 bolt van Magyarországon, de továbbiak nyitását is tervezik - csak most kétmillió háztartásban található akár egyetlenegy Pepco-termék.


(penzcentrum.hu)

2025.09.05

Viterra Hungary Kft.; Viterra Növényolajgyártó Kft.; Viterra Logisztikai Kft.: Világcég vette meg a magyar vállalatcsoportot

Szeptember 1-jével a Viterra magyarországi vállalatai - a Viterra Hungary Kft., a Viterra Növényolajgyártó Kft. és a Viterra Logisztikai Kft. - a Louis Dreyfus Company (LDC) tulajdonába kerültek, és ettől az időponttól a globális mezőgazdasági óriásvállalat csoportjába tartoznak. A tulajdonosváltás nem érinti a cégek működését: a jól ismert csapat változatlan felállásban dolgozik tovább, a meglévő partneri kapcsolatokra építve - olvasható a közleményben. A vállalatok vezetése szerint az LDC-hez való csatlakozás új távlatokat nyit számukra. A nemzetközi cégcsoport kiterjedt hálózata, tapasztalata és erőforrásai hozzájárulnak ahhoz, hogy erősebb pozíciót érjenek el a régiós és globális piacokon, miközben hosszú távon is képesek lesznek értéket teremteni partnereik számára - írták.


(agrarszektor.hu)

2025.09.05

4iG Nyrt.: Folytatódik a cég és az Ökumenikus Segélyszervezet stratégiai partnersége

A 4iG Csoport két évvel meghosszabbítja stratégiai együttműködését az Ökumenikus Segélyszervezettel, ezzel még nagyobb lendületet adva a szervezet digitalizációjának és esélyteremtési programjainak. A 4iG Csoport célja, hogy a 200 millió forintos támogatás által aktívan hozzájáruljon a Segélyszervezet hazai és nemzetközi karitatív tevékenységéhez, a jótékonysági és szociális tevékenységének fenntartható működéséhez. A támogatás emellett lehetővé teszi az Ökumenikus Segélyszervezet digitális megújulását és biztosítja programjainak digitális hátterét is az IT eszközpark bővítése, célzott informatikai támogatás biztosítása, valamint intézményi hálózatfejlesztés által. Az Ökumenikus Segélyszervezet aktív szerepet vállal a digitális felzárkóztatásban, mert a digitális szegénység ma már nemcsak technikai hátrányt jelent, hanem komoly társadalmi kirekesztéshez is vezethet. Aki nem fér hozzá az internethez vagy nem tudja használni a digitális eszközöket, annak jelentősen csökkennek a továbbtanulási és munkaerőpiaci esélyei. A Segélyszervezet ezért nemcsak a rászorulók digitális esélyeit javítja, hanem saját szociális intézményeiben is fejleszti a digitális infrastruktúrát, és munkatársait is képzi annak érdekében, hogy gyorsabb, hatékonyabb és célzottabb segítséget nyújthasson a leginkább rászorulóknak. A Segélyszervezet céljait támogatva a 4iG Csoport 2023-2025 között 161 millió forint értékű adománnyal segítette a digitális fejlesztéseket. A sikeres együttműködés folytatásaként a partnerséget újabb két évre meghosszabbították, így a 4iG Csoport stratégiai távközlési és digitális partnerként összesen további 200 millió forint értékben járul hozzá a szervezet jótékonysági és társadalmi tevékenységéhez. A stratégiai partnerség részeként - az IT eszközökkel és szolgáltatásokkal való támogatás mellett – a társadalom iránt felelősen gondolkodó vállalatként a 4iG csoport egyéb eszközökkel is támogatja a szervezet programjainak megvalósulását, is így például Önkéntes Közösségével részt vesz az Ökumenikus Segélyszervezet karitatív tevékenységében is.


(mmonline.hu)

2025.09.05

LOGINFORM Kft.: Ex-Microsoftos befektető érkezett a céghez

Új szakmai befektető csatlakozott az ERP-rendszerek bevezetésével foglalkozó Loginform Kft.-hez: Kolma Kornél, korábbi Microsoft-munkatárs és kommunikációs tanácsadó kisebbségi tulajdonosként erősíti a vállalatot. A tranzakcióval a Loginform továbbra is teljes egészében magyar tulajdonban marad, Kolma Kornél pedig marketingvezetőként is hozzájárul a cég növekedéséhez. A Loginform 2008 óta foglalkozik a Microsoft Business Central (korábban Navision) vállalatirányítási rendszer bevezetésével, tanácsadással és egyedi fejlesztéssel. A cég több mint 80 sikeres ERP-bevezetésen van túl, eddigi növekedése szinte kizárólag ajánlásoknak köszönhető – ez a szakmai minőség és az ügyfelek bizalmának legerősebb bizonyítéka.


(profitline.hu)

2025.09.05

ADMASYS HU Kft.; Feedee Kft.: ADMASYS HU néven folytatja a cég

A FreeDee Kft. neve szeptembertől ADMASYS HU Kft.-re változik, jelezve a vállalat csatlakozását az ADMASYS International csoporthoz. A regionális hálózat Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában és Romániában is jelen van. A 2012-ben alapított hazai cég az elmúlt évtizedben a professzionális 3D nyomtatás és 3D szkennelés egyik meghatározó szereplőjévé vált. 2024-ben közel egymilliárd forintos árbevételt ért el, miközben termék- és szolgáltatásportfóliója folyamatosan bővült. Az arculatváltás célja, hogy a régiós együttműködés erősítésével még szélesebb körű technológiai megoldások váljanak elérhetővé a hazai ipar számára. A vállalat ügyvezetője, Szabó Diána szerint a névváltás egy régóta tervezett lépés, amely a nemzetközi működés összehangolását szolgálja. Úgy fogalmazott, hogy a FreeDee névhez kötődő bizalomra építve mostantól regionális tudásbázisra támaszkodva kívánják támogatni partnereiket. A cég ugyanakkor megtartja alapértékeit és szakmai fókuszát, amelyre eddig is épített. Az új név mögött egy stabil nemzetközi háttér áll, amely több előnyt kínál a hazai ügyfeleknek. A külföldi tapasztalatok és innovációk beépítése révén a magyar projektek is naprakész megoldásokat kaphatnak. A gépkínálat bővül, nagyobb ipari géppark és piacvezető 3D nyomtatók, illetve szkennerek válnak elérhetővé. A szolgáltatások között továbbra is szerepel a folyamatbevezetés, az automatizáció, a tanácsadás, az oktatás és a szerviz. A vállalat működésének alapvető elemei nem változnak. A telephely, az adószám és a csapat összetétele megmarad, így a folytonosság biztosított. Az ügyfelek továbbra is számíthatnak a megszokott technológiai szakértelemre és személyre szabott támogatásra. Az online jelenlét azonban frissült, az új weboldal az admasys.hu címen érhető el.


(minuszos.hu)

Cookies Settings