ajax placeholder
Hu | En

Kérjük, várjon.


Hírek

MESKA.HU Kft.: A magyar piactér, amely nem akar versenyezni a Temuval, mégis sikeres

2024.10.21
Mára jó eséllyel kevesebben vannak azok, akik még nem hallottak a Meskáról, szemben azokkal, akik ismerik ezt a platformot, vagy éppen rendszeres vásárlók. Az online kézműves piac népszerűsége tizenhat éve töretlen, eddig minden évet növekedéssel zártak, habár az induláskor még senki nem gondolta volna, hogy ilyen jó üzletet lehet csinálni egy online piactérből. Igaz, eleinte maguk az alapítók sem tudták, hogy mibe vágták a fejszéjüket. Porst Réka és barátnője, Hidvégi Bori 2008-ban indították a Meska.hu-t. Nem akartak mást, mint árulni saját kézműves termékeiket, köztük fülbevalókat, nyakláncokat, kiegészítőket. „Az internet elterjedésével sokat gondolkodtunk azon, hogyan lehetne kommunikálni az egyedi termékekről, aztán eszünkbe jutott, hogy akár egy közös nagy webshopban is árulhatjuk a portékát, hamarosan pedig beugrott, hogy ezt továbbgondolva egy mások számára is nyitott adásvételi felületet hozzunk létre” – kezdi a beszélgetést az alapító Porst Réka, aki első lépésben társával úgy döntött, hogy felkérnek további ötven magyar alkotót, akiket bevonnak a projektbe, végül elindult a Meska.hu. A Meska működési elve ugyanis azon alapszik, hogy az itt regisztrált kézművesek feltölthetik a saját termékeiket, amiket a vásárlók megrendelhetnek. Ez a koncepció azóta sem változott, mára pedig több mint ötezer alkotó értékesíti itt különböző kézműves termékeit, legyen szó asztalos művekről, üvegből készült alkotásokról, textíliáról vagy akár élelmiszerről. A Meska tehát az évek során folyamatosan növekedett. Az eladók száma jelenleg 5300 körül mozog (a forgalmuk után érkező jutalékokból tartják fenn az oldalt), és több mint 260 ezer termék érhető el az oldalon. Az elmúlt években az éves növekedés két számjegyű volt, A visszafogottabb, idén várhatóan egy számjegyű növekedés részben annak tudható be, hogy megjelentek olyan platformok, mint a Temu és a Pepita, amelyek olcsó, tömeggyártott termékeikkel elárasztják az online piacot. A Meska stratégiája eddig tehát bevált, erről árulkodnak a gazdasági eredmények is. Azt a munkát, amelyet eleinte két barátnő végzett főállás mellett, ma tizenöt ember végzi a Meska munkatársaként, ezen kívül több alvállalkozó dolgozik együtt a platformmal. Tavaly a Meska átmenő forgalma átlépte az egymilliárd forintot, idén pedig a másfél milliárdot várják. (Ennek csak egy része természetesen a jutalék, amely az üzemeltető cég árbevételét adja.)
(g7.hu)
További információ:
Cookies Settings